miércoles, 9 de mayo de 2007

TIPUS DE TASQUES DE LES WQs

Bernie Dodge classifica les tasques segons les habilitats que es pretenguen desenvolupar i planteja les següents:

- Tasca de repetició: l'alumne s'informa d'un contingut determinat i posteriorment exposa el que ha entès a través d'un cartell, presentació multimèdia, etc. Aquest tipus de tasca utilitza la WQ com font d'informació.


- Tasca de recopilació: es tracta d'obtenir informació de diferents fonts i presentar-la de forma coherent en un mateix format. En aquesta tasca l'alumne selecciona, ordena, organitza, classifica i presenta intentant seguir un criteri propi d'organització i presentació.


- Tasca de misteri: l'alumne ha d'indagar per a resoldre un misteri o endevinalla.


- Tasca de periodisme: l'alumne assumix el rol de periodista, per tant haurà d'arreplegar informació i ordenar-la de forma periodística responent a les preguntes què, quan, com i per què. A més de la informació objectiva pot haver valoracions i opinions.


- Tasca de disseny: l'alumne haurà de dissenyar un producte o pla per a realitzar alguna cosa segons unes condicions (visita cultural, nou producte per al mercat...).


- Tasca de creació: es proposa un tema per a que els alumnes el tornen a elaborar com una història, cartell, poema... L'avaluació d'aquesta tasca tindrà en compte la creativitat i l'expressió.


- Tasca de consens: aquesta tasca implica que haja acords i consens final dintre del grup d'alumnes, casdascun dels quals ha assumit un rol amb unes opinios i punts de vista diferents als altres companys de grup.


- Tasca de persuasió: es tracta d'elaborar un producte final que servisca per a persuadir al públic sobre el tema de la WQ.


- Tasca d'autoconeixement: es tracta d'obtenir un millor coneixement d'un mateix, plantejant qüestions ètiques i morals, aprenent a valorar l'art i la literatura...


- Tasca analítica: es tracta d'establir relacions entre dos temes o dos aspectes d'un mateix tema. El paper de l'alumne va més enllà de la simple anàlisi, haurà de veure amb detall semblances i diferències, relacions causa-efecte, etc.


- Tasca de judici: aquesta tasca presenta a l'alumne una sèrie d'opcions que ha d'ordenar, classificar i prendre una decisió sobre elles, és a dir, emetre el seu propi judici.


- Tasca científica: aquesta tasca inclou la formulació d'una hipòtesi basada en la comprensió de la informació. Després s'arreplegaran dades, es deteminarà si la hipòtesi es confirma o no i es descriuran els resultats obtinguts i el procés seguit en un informe final.


2 comentarios:

Susana dijo...

Hola Isa, m'ha semblat molt interessant la quantitat d'activitats que es poden realitzar amb la webquest, és evident que tenen una gran aplicació en l'aula i que poden ajudar en el procés d'ensenyament-aprenentatge. El que m'agradaria saber és que tasques estarien més indicades per als alumnes d'educació infantil, degut al fet que els xiquets d'aquesta edat necessiten estímuls constants que criden la seua atenció i exercicis senzills, a més, segurament, posseeixen un coneixement limitat d'informàtica.

Gràcies per la teua atenció.

Isabel dijo...

Hola Susana!
Les tasques que jo recomanaria per a alumnes d'Educació Infantil serien tasques senzilles i indicades per al seu nivell, com: identificació de lletres, colors, nombres... i per a aquells que estiguen aprenent a llegir recomanaria exercicis que combinaren text escrit amb l'audició de paraules que aparegueren a la pantalla.

Moltes gràcies pel teu comentari.