viernes, 4 de mayo de 2007

ESTRUCTURA D'UNA WQ


A la WQ hi ha cinc parts dirigides als alumnes (introducció, tasca, procés, avaluació i conclusions) i una part dirigida al professor (orientacions per al professor).
La introducció ha de ser clara i motivadora. La seua finalitat és la de presentar la WQ i orientar a l'alumne sobre el que s'espera d'ell.

La tasca ofereix a l'alumne una clara descripció del que haurà de fer al finalitzar la WQ. Es tracta d'una part molt important de la WQ, ja que detemina el guió de tota la WQ.

El procés mostra les activitats que els alumnes han de seguir per a completar la tasca, així com els recursos que han d'utilitzar. L'explicació del procés ha de ser curta i precisa i ha de mostrar el repartiment de tasques a l'interior del grup, la descripció del que ha de fer cada membre del grup i la planificació del treball. En aquest procés són fonamentals els recursos que van a servir de suport per a realitzar el treball, com: pàgines web, documents propis de l'autor de la WQ i fonts d'informació que no es troben a Internet (resvistes impreses, llibres, enciclopèdies...).

L'avaluació indica com avaluar el treball realitzat. Segons el nivell dels alumnes i el tipus d'activitat es presenta una descripció del que s'avaluarà i de com es farà, és a dir, uns criteris d'avaluació.

Les conclusions resumixen l'experiència, animen a la reflexió sobre el procés i generalitzen el que s'ha après.

Les orientacions per al professor indiquen com utilitzar la WQ a l'aula, nivell educatiu al que va dirigida, coneixements previs que ha de tindre l'alumne, relació de la WQ amb el currículum, etc.
A la fotografia que es troba al principi d'aquesta entrada es pot veure la pàgina principal d'una WQ, on els requadrets vermells corresponen a cadascuna de les parts que hem explicat anteriorment i on els alumnes han de fer clic per a treballar amb la WQ.

2 comentarios:

Carol dijo...

Hola Isa! M'agradaria saber si els apartats d'avaluació i conclusions estan fets pels alumnes, o més be pels mestres. A més a més voldria saber com es poden avaluar les activitats realitzades en aquest tipus de recurs informàtic, ja que moltes vegades ens trobem amb avaluacions que es reduïxen a comprovar el correct funcionament de les WQ, en compte del treball realitzat pels xiquets i xiquetes.

Un salut i moltes gràcies per la teva atenció!

Isabel dijo...

Hola Carol!
Tots els apartats de les WQs estan realitzats per l'autor de la WQ, és a dir, si l'autor és el mestre que vol utilitzar aquest recurs informàtic per a qualsevol activitat de classe, serà el mestre qui eleborarà tots els apartats de la WQ, incloses l'avaluació i les conclusions.
Pel que respecta a l'avaluació de les activitats realitzades en la WQ, en moltes activitats s'utilitza la rúbrica, que és una escala de valoració on s'indiquen els criteris d'avaluació i la qualificació corresponent segons aquests criteris.

Moltes gràcies pel teu comentari.
Adéu.