lunes, 28 de mayo de 2007

REFLEXIONS PERSONALS



El paper de les TIC a les aules és la via d'accés a la societat actual, una societat d'informació i de coneixement. Per això hem de plantejar-nos, com a futurs mestres, un model d'ensenyança diferent a l'actual, un model que incorpore Internet com a recurs a les nostres aules, ja que es tracta d'un mitjà interactiu i flexible que permet acostar-nos més a la societat en la que vivim. No obstant això, per a la introducció de les TIC als centres docents és necessari: l'equipament informàtic dels centres, connexions a la xarxa i integració de la informàtica en el disseny curricular. D'aquest últim aspecte és del que s'ha tractat a aquest weblog, ja que he parlat de les WQs i els wikis i com hem vist es tracten de dos models didàctics molt vàlids per a integrar els continguts curriculars amb l'ús de les TIC.

Com ja hem vist al llarg del weblog, les WQs es plantegen com unes unitats de treball on els alumnes realitzen una tasca concreta utilitzant Internet com a font proncipal d'informació. Es tracta d'una activitat atractiva i motivadora que incita l'alumnat a indagar, resoldre problemes...
Mentre que els wikis ens permeten obtindre una gran quantitat d'informació gratuïtament a més de poder publicar la nostra pròpia. Per tant, com ja s'ha dit, són dos models didàctics interessants per a integrar les TIC al currículum.

Amb aquest weblog pretenc que quede clara la idea que no es tracta únicament de la formació d'habilitats i capacitats per a l'ús d'Internet com a objectiu en si mateix, sinó emprar Internet com a eina d'ensenyança-aprenentatge en qualsevol matèria.

Després del que hem vist a aquest weblog, no m'agradaria que cauguérem en l'error de pensar que aquestes estratègies de treball són per a una determinada edat dels alumnes, ja que la majoria de les aplicacions educatives multimèdia tenen la capacitat d'acompanyar el xiquet durant un llarg període, per exemple: des d'edats molt primerenques per a ensenyar-los a identificar les lletres, els colors, els nombres... i, posteriorment, per a ajudar-los a aprendre a llegir combinant el text escrit amb l'audició de les paraules que apareixen a la pantalla.

Per últim, no m'agradaria finalitzar aquesta reflexió sense dir que la utilització de les WQs i els wikis a l'àmbit educatiu ens permet la possibilitat de generar contingut en la xarxa i per tant no ser únicament usuaris pasius receptors d'informació, sinó agents actius generadors de contingut.

No hay comentarios: