miércoles, 9 de mayo de 2007

POSSIBILITATS DE LES WQs EN L'ÀMBIT EDUCATIU


Les característiques que justifiquen la WQ com proposta de treball a l'aula són les següents:

- Suposa una forma d'utilitzar didàcticament Internet, ja que es plantegen tasques en les quals els recursos es troben a la Xarxa.

- Es centra l'activitat en l'ús de la informació obtinguda d'Internet més que en la recerca. L'autor de la WQ ha de seleccionar els llocs web que serviran de recursos i fonts d'informació per a evitar que l'alumne es perda en la Xarxa.

- L'alumne treballa autònomament construint el seu propi coneixement, mentre que el docent orienta tot el procés.

- La WQ planteja treball en grup, pel que propicia un aprenentatge colaboratiu.

- Fomenta les competències derivades de l'ús d'Internet, ja que els alumnes naveguen per la Xarxa realitzant les activitats plantejades.

- Les WQs són sencilles de planificar pel professor, motivadores i fàcils d'adaptar a les necessitats de l'aula.

2 comentarios:

Carol dijo...

Hola Isa! He vist que has especificat una per una les característiques de les webquests, però no acabe d'entendre quines són les aplicacions que poden tindre les WQs a l'aula; s'han d'emprar com una activitat més? O tal vegada com una activitat de suport? Si s'utilitzen les WQs, es deixaran d'usar altre tipus d'activitats? Vull dir, es poden substituir les WQs per les activitats tradicionals?

Un salut i moltes gràcies per la teva atenció!

Isabel dijo...

Hola Carol!
La utilització de les WQs no suposa que es deixen d'emprar altres activitats. La idea és que es combinen diferents tipus d'activitats, però un aspecte important de la WQ és que es tracta d'una activitat que per a la resolució dels problemes que planteja és necessari l'ús d'Internet. I com que un objectiu a les aules actualment és la incorporació de les noves tecnologies, doncs la WQ és una estratègia molt bona per a acoseguir-ho.

Moltes gràcies per la teua participació.