- La introducció conté una activitat de motivació, l'objectiu de la qual és suscitar el debat a l'aula sobre els coneixements previs de l'obra, l'autor i els actes del IV Centenari.
- La tasca explica la feina que han de fer els alumnes. En aquest cas, elaborar un molí de ven inspirat en la lectura del tercer capítol de l'obra utilitzant recursos digitals per fer-ho.
- El procés presenta les activitats que han de realitzar: Activitat 1 Conèixer qui va escriure El Quixot; Activitat 2 Conèixer la història que s'explica al llibre El Quixot; Activitat 3 Llegir en un còmic l'episodi dels molins de vent; Activitat 4 Llegir o escoltar el fragment original d'aquest mateix episodi; Activitat 5 Construir el molí.
- Els recursos enumeren les adreces d'Internet seleccionades per realitzar les activitats.
- L'avaluació mostra els criteris mitjançant els quals serà avaluada la feina dels alumnes. Aquests criteris apareixen en forma d'escala de valoració. Per exemple, per a avaluar l'activitat 3: Excel·lent (15 punts) Ha realitzat la recerca d'informació i ha confeccionat un resum escrit adient de la informació que proporciona el còmic; Bé (9 punts) Ha realitzat la recerca d'informació i ha confeccionat un resum escrit que només recull alguna dada bàsica de les que proporciona el còmic; Millorable (3 punts) La recerca d'informació no ha estat satisfactòria, per la qual cosa el resum escrit no és adient.
- La conclusió tanca el procés i sol tenir un caràcter motivador per continuar treballant en aquest línia.
Aquesta experiència va tindre molt bona acollida tant entre el professorat com entre l'alumnat participant. Va ser una experiència molt motivadora, ja que van poder contemplar el seus treballs penjats a la xarxa, ensenyar-los als seus companys, a la seua família i als seus amics. Algunes de las opinions dels propis alumnes van ser:
"Ha estat una sensació molt bonica i ha servit perquè ens sentíssim dintre de l'aventura, encara que no sigui de veritat (...) És un treball molt bonic i el tornaria a fer si m'ho demanessin una altra vegada" (Ainhoa, cinquè de primària).
El més important d'aquesta experiència és haver aconseguit que els xiquets accediren a l'obra de Cervantes en un context i a través d'un suport proper a ells. A més a més, en el desenvolupament de l'experiència el professorat ha avançat substancialment en el coneixement de fórmules eficaces d'aplicació de les TIC en el treball de l'àrea.
Opinió personal:
Aquest article ha estat molt interessant, ja que una altra vegada ens adonem de que la WQ és una manera eficaç d'introduir a l'aula l'ús de l'ordinador i d'Internet de manera estructurada. A més, es tracta d'una proposta didàctica ben acollida i motivadora tant per part del professorat com de l'alumnat.
Un altre aspecte que m'ha cridat l'atenció és el tema de la WQ, ja que El Quixot pot ser considerat un llibre d'accés difícil per a un determinat públic. No obstant això, aquesta proposta didàctica permet llegir, treballar i aprendre sobre aquest clàssic literari d'una manera divertida i interessant, a través de l'ordinador.
El més atractiu d'aqueta WQ és que aconsegueix unificar modernitat i tradició, la modernitat del les noves tecnologies i la tradició del llibre El Quixot.
Aquesta WQ es pot trobar en la següent adreça:
http://www.saretik.net/quijoteberri/portal_index/castellano/primaria/webquest_index.htm
No hay comentarios:
Publicar un comentario